Evenemang

Första maj 2020

Första maj i år blir väldigt annorlunda mot för vad vi är vana vid. Inga demonstrationståg, inget träffas ”på riktigt”. Men det betyder såklart inte att första maj är inställt, tvärtom! Vänsterpartiet anordnar ett stort digitalt evenemang på Facebook mellan klockan 12.00 och 14.00. Evenemanget bjuder på bland annat musik och Jonas Sjöstedt leder sin talkshow ”Snack med Sjöstedt”. Läs mer och se programmet i facebookeventet. Du behöver inte ha ett eget facebookkonto för att se sändningen.

Jonas Sjöstedt håller tal 12.30, talet kommer även att sändas på SVT.

Vill du känna dig delaktig i första maj mer än bara titta på sändningen? Då får du gärna delta i #hängrött – ta något rött i tyg och häng det så det syns (exempelvis från ett fönster). Du får gärna ta en bild och lägga ut i sociala medier med hashgtaggen #hängrött och/eller skicka till [email protected] så lägger vi den ut den i våra kanaler.

Hittar du på något hemma? Kanske gör du ett eget plakat, anordnar ett demonstrationståg med husdjuren i vardagsrummet eller något annat kul? Du får gärna ta kort på vad du hittar på och skicka till [email protected] så kan vi lägga upp på vår Facebooksida!