Evenemang

Nu stoppar vi LAS-utredningen!

I det här inlägget ska vi försöka att kontinuerligt uppdatera med information om aktiviteter rörande vår kampanj mot LAS-förslaget som lämnades tidigare i veckan. Förslaget skulle innebära försämrad anställningstrygghet för alla, i princip alla skulle tvingas leva med obegränsade provanställningar. Det är såklart ett hårt slag för de som redan har det svårt: äldre och sjuka, men också för alla de som säger ifrån om fel och orättvisor på arbetsplatsen och kämpar för arbetsmiljöfrågor.

Nu måste vi mobilisera och säga ifrån. Vårt bästa verktyg är att skapa opinion mot förslaget och stoppa det. Prata med de i din närhet om LAS och anställningstrygghet. Dela inlägg och artiklar i sociala medier.

Nu har Vänsterpartiet en kampanjsida helt vigd åt denna fråga. Besök den gärna på https://www.vansterpartiet.se/las/

Skriv gärna också under någon av de namninsamlingar som finns. En är från LO: https://anstallningstrygghet.nu/ och en från Skiftet: https://agera.skiftet.org/campaigns/LAS
Har du idéer på vad vi borde göra? Är du intresserad av att affischera när vi får tillgång till kampanjmaterial? Vill du skriva en insändare men är osäker på hur man gör? Hör av dig till partiexpen på [email protected] eller 076-10 55 9 00 (om du inte får något svar, lämna ett meddelande eller skicka ett SMS så blir du uppringd. Då vår ombudsman bara arbetar 50% är mobilen ibland satt på ljudlös.)

Nu tar vi kampen för att värna vår anställningstrygghet!