Inlägg
Därför ska du engagera dig i Vänsterpartiet! I bakgrunden ett kollage av glada vänsterpartister från länet.

Du som läser det här inlägget kanske redan är medlem i Vänsterpartiet, kanske har du till och med politiska uppdrag eller styrelseuppdrag. Statistiskt sett är du som läser dock vad vi skulle kunna kalla för en ”stödmedlem” – du betalar din medlemsavgift, du läser och delar saker på facebook, du åtminstone öppnar nyhetsbreven när de landar i e-postbrevlådan.
Det är mycket möjligt att du är nöjd med det. Vi har full förståelse för att livet rullar på och att man har begränsat med tid och energi. Men kanske sitter du som läser just nu istället och tänker ”jag skulle nog vilja göra mer, men jag vet inte om just JAG är välkommen?”.
Då är svaret: du behövs! Det är en kall och hård värld vi lever i just nu och alla goda krafter är välkomna. Ju fler vi är, desto mer kan vi förändra. I Vänsterpartiet Jämtland Härjedalen finns plats för dig, oavsett om du brinner för parlamentarism eller är en hängiven aktivist. Och för alla som är lite av bägge.
Genom att engagera dig i Vänsterpartiet kan du påverka kommun- och/eller regionpolitiken, du kan jobba för att påverka partiet i en viss fråga du verkligen brinner för, eller bara komma på aktiviteter för att få träffa och prata med likasinnade.
Ett bra första steg är att kolla din e-post lite då och då. I princip all kommunikation från distriktet och partiföreningarna sker vid e-post och det är i de utskicken du hittar vad som händer runtom i länet. Orkar du inte leta runt bland alla reklambrev om pälsvård du av någon anledning får och det där nyhetsbrevet om odling som du skrev upp dig på men aldrig har läst sedan dess?
Släng iväg ett meddelande till [email protected] så kan Anny, vår ombudsman, berätta vad som händer i distriktet den närmsta framtiden. Vi försöker också ha en uppdaterad kalender på vår hemsida: https://jamtland.vansterpartiet.se/kalender/
2024 är året då du slutar knyta handen i fickan och istället gör vad du kan för att förändra det som är fel. Eller hur? ✊❤️